Dangerous streets and neighborhoods of Athens - Zone pericolose ad Atene

As I did for the nice place in Athens, i thought that it would be useful for you to know what areas you should avoid in Athens. As you can see, there are some streets coloured in blue, someone else is red. I think that in the blue streets you can go without problems (of course be careful with your camera and your wallet), but it's better to avoid that in the night. On the other hand, the red coloured streets, should be avoided all the day long. The same thing is for the coloured areas. The fact is that many hotels in the centre of Athens are nowadays in a really really bad position. Of course once it wasn't like that. But today, the entire Omonia area is a dangerous zone. Even for the Athenians. As for every city in the world, Athens is plenty of hotels in his centre, and many people doesn't know how bad is the situation near the hotel which they choose (from the moment that hotels managers don't write it down in their site...). Plus the prices in that hotels tend to be lower than others. But, believe me, it isn't worth it! The map is not complete, and I will update it as soon as it possible. Please feel free to share and comment!

In questa mappa troverete alcune zone da evitare ad Atene. Le zone in blu sono da evitare di notte, mentre di giorno non presentano particolari problemi. Le zone in rosso sono da evitare sempre e comunque. In ogni caso, la parte pericolosa di Atene (principalmente i dintorni di Omonoia) non presenta alcun tipo di interesse turistico, quindi non vi perdete niente... Il problema è che, essendo in pieno centro, sono presenti molti hotel, spesso e volentieri con tariffe convenienti. Col passare degli anni, e l'arrivo di migliaia di immigrati irregolari, il quartiere è stato abbandonato a se stesso, diventando una zona pericolosa per chiunque, ateniesi compresi. Il mio consiglio è di evitare assolutamente di pernottare da quelle parti, per evitare di trovarsi in situazioni spiacevoli e pericolose.


View Dangerous Streets of Athens, Greece in a larger map

2 comments:

  1. Il problema è che molto spesso le agenzie viaggi senza sapere niente di Atene consigliano a turisti e persino scuole che vanno in gita alberghi in zona Omonoia perché sono i più economici. Se le agenzie una volta tanto si informassero invece di sparare nomi di hotel a caso!

    ReplyDelete
  2. A leggerlo prima! Come conclusione al mio Island Hopping mi fermai ad Atene per un paio di notti proprio in quella zona!
    In effetti era un po' multietnica come zona e di notte capitava veder fuggire qualche "signorina"...
    Evitai di uscire la sera tardi, ma di giorno uscii regolarmente. Conoscendo Napoli e i suoi quartieri del centro (Forcella, Vicolo Cinque Santi) non credo mi spaventi più nulla!

    ReplyDelete

 
Creative Commons License
All contenents of this blog are under Creative Commons License 3.0 Attribution Non-Commercial No Derivatives.